reklamera en vara

Den klinikansvarige fyller i formuläret nedan och skickar in till oss. För att en retur ska kunna hanteras, måste alla uppgifter vara ifyllda i formuläret nedan.

I det fall vi vill att du ska skicka in produkten till oss ber vi dig att göra det och då står vi för porto. Skicka till denna adress:

HBS Nordic AB
Att. Reklamation/Kundservice
VĂĄrgatan 1
212 18 Malmö

Vi står för portot för försändelser som skickas via PostNord.

Felaktiga produkter ersätts med en kreditfaktura. Om vår utredning visar att produkten inte är felaktig returneras den till salongen/kliniken.

Om en produkt har felaktig sammansättning till exempel dålig lukt, skiktning, grynighet eller liknande, ska den självklart reklameras. Ett krav är dock att minst 75 % av innehållet är kvar i förpackningen.

Om det däremot gäller en pump som inte fungerar, godkänner vi reklamationen även om mindre än 75 % av innehållet återstår. Observera att tomma eller uppklippta förpackningar inte godkänns vid reklamation.

Vissa produkter har ett restinnehåll som inte pumpas ut, vilket är helt normalt. Det gäller till exempel NEOSTRATA Skin Active Matrix Support och Rebound Sculpting Cream.

Vid allergiska reaktioner eller hudirritation hos kund ber vi dig i första hand att kontakta Kundservice.

Fyll i alla reklamationsuppgifter nedan. När vi mottagit ditt reklamationsärende kommer vi att be dig skicka in bilder (när så krävs) och kvitto/kopia på kvitto från slutkunden. Avvakta med att skicka in den fysiska produkten till oss innan du fått din reklamation godkänd.