

Vanliga frågor & Svar
Returer
Den klinikansvarige kan antingen fylla i formuläret på vår reklamationssida eller ladda ner en blankett här och skicka in den till oss. För att en retur ska kunna hanteras, måste alla uppgifter vara ifyllda i formuläret på denna sida eller på retursedeln.
Efter att du har fått din reklamation godkänd av oss ber vi dig att skicka in produkten (med ifylld blankett) till följande adress:
HBS Nordic AB
Att. Reklamation
Modemgatan 4
235 39 Vellinge
Vi står för portot för försändelser som skickas via PostNord.
Felaktiga produkter ersätts med en kreditfaktura. Om vår utredning visar att produkten inte är felaktig returneras den till salongen/kliniken.
Om en produkt har felaktig sammansättning till exempel dålig lukt, skiktning, grynighet eller liknande, ska den självklart reklameras. Ett krav är dock att minst 75 % av innehållet är kvar i förpackningen.
Om det däremot gäller en pump som inte fungerar, godkänner vi reklamationen även om mindre än 75 % av innehållet återstår. Observera att tomma eller uppklippta förpackningar inte godkänns vid reklamation.
Vissa produkter har ett restinnehåll som inte pumpas ut, vilket är helt normalt. Det gäller till exempel NEOSTRATA Skin Active Matrix Support och Rebound Sculpting Cream.
Vid allergiska reaktioner eller hudirritation hos kund ber vi dig i första hand att kontakta din säljrepresentant. Hen gör då en bedömning om produkten ska reklameras.
Frakt
Leveranstiden är normalt 1–2 vardagar efter att din beställning har lagts. Tiden kan variera något beroende på din ort.
Vi använder PostNord som leveranspartner. Försändelser levereras normalt senast kl. 16:00 nästkommande vardag efter att paketet skickats från vårt lager.
Om ingen finns på plats vid leveranstillfället lämnas en avi, och paketet kan då hämtas ut på närmaste ombud eller uthämtningsställe.
Ordinarie fraktkostnad är 150 kr. Vid beställningar av försäljningsprodukter mellan 2 000 och 10 000 kr exklusive moms debiteras en reducerad fraktkostnad på 99 kr.
När en beställning har skickats går en automatisk leveransbekräftelse iväg per e-post.
Alla ordrar hanteras i turordning av vårt lager för att säkerställa snabbast möjliga leverans. Därför är det endast i undantagsfall vi kan göra ändringar eller stoppa en e-beställning efter att den har skickats in.
Produkter
På order överstigande 10 000 kr (ex moms) avseende försäljningsprodukter ges 10 % rabatt och varorna skickas fraktfritt. Priserna som anges är alltid exklusive moms. Gäller inte kampanjprodukter.
Vid köp av 50 st Prova-på-kit ges 25% rabatt, vid köp av 100 st ges 50% rabatt. Order behöver ske genom vår kundtjänst.
Fakturor
Om du har en obetalad faktura kan du inte genomföra en e-beställning förrän fakturan är betald och betalningen har registrerats hos oss.
Om du är osäker på vilken faktura det gäller, hittar du all information under fliken ”Mina fakturor”. Du hittar dina kreditfakturor under ”Mina kreditfakturor”. Obetalda fakturor är tydligt markerade, och samtliga fakturor kan laddas ner som PDF-filer.
